Pages

Αφαιρούν από τα θρησκευτικά... Παναγία και Χριστό


Οι «σύγχρονοι» Θεολόγοι που τα συνέταξαν θεωρούν προφανώς αρκετή την αναφορά στο πρόσωπο της... Θεοτόκου στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου, όπου μεταξύ άλλων εξετάζουν τη θεματική ενότητα «Η Παναγία στο Κοράνι» (Δ΄ τάξη Δημοτικού).
Και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών που το Υπουργείο ετοιμάζεται να εφαρμόσει από την επόμενη σχολική χρονιά, η Θεοτόκος απουσιάζει!
Μέχρι σήμερα η Καινή Διαθήκη διδάσκεται στους μαθητές της Β΄ τάξης του Γυμνασίου.
Ξεκινώντας από τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και φτάνοντας μέχρι την Ανάληψη του Κυρίου μελετώνται όλα τα σημαντικά γεγονότα της Θείας Οικονομίας, η διδασκαλία, οι παραβολές και τα θαύματα του Χριστού με τη χρήση μεταφρασμένων περικοπών της Καινής Διαθήκης...
Το θρησκευτικό μάθημα στην τάξη αυτή δεν είναι μόνο εύληπτο για τους μαθητές αλλά και ουσιαστικό για την θεολογική τους συγκρότηση.
Με το νέο πρόγραμμα σπουδών η σε βάθος μελέτη της Καινής Διαθήκης παύει πλέον να υπάρχει. Διατηρείται μόνο μια μικρή αναφορά σε λίγα θαύματα και διδασκαλίες του Χριστού σε μια ενότητα για την οποία αφιερώνονται μόλις τέσσερα δίωρα.
Στην ίδια αυτή ενότητα εξετάζεται και «Ο Ιησούς Χριστός στο Κοράνι και στη λογοτεχνία του Ισλάμ», ενώ στις δραστηριότητες προτείνεται η επεξεργασία των απόψεων «ενός Εβραίου (π.χ. Μπούμπερ), ενός Ινδουϊστή (π.χ. Γκάντι) και ενός αγνωστικιστή (π.χ. Μαρσέλ Μαρσώ) για τον Ιησού».
Μάλλον κάποιους θα τους συνέφερε να αφανιστεί από το λεξιλόγιο της νέας γενιάς ο όρος «θρησκεία»...

7 comments:

  1. "Μάλλον κάποιους θα τους συνέφερε να αφανιστεί από το λεξιλόγιο της νέας γενιάς ο όρος «θρησκεία»..."
    τετοιες φανατιστικες χριστιανικες βλακειες πανε τη χωρα 100 χρονια πισω.Γιατι η ιουδαικη ,η μουσουλμανικη και η ινδουστικη δεν ειναι θρησκειες?!ειναι δηλαδη καλυτερο να κανουν τα παιδια απο το δημοτικο μεχρι το λυκειο τα ιδια και τα ιδια και μονο στην γ λυκειου να παρινουν μια ιδεα για το τι θα πει θρησκεια γενικοτερα?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Στη Β Λυκείου κανουν για άλλες θρησκείες, στη Γ λυκείου έχει χριστιανισμό και ηθικη.

      Delete
  2. Πρώτα από ολα ο τρόπος που διδάσκονται τα θρησκευτικά δυστυχώς είναι ο χειρότερος όλων.. Αν είναι δυνατόν εν έτη 2012 να ζητείται ακόμα παπαγαλία. Με αυτό τον τρόπο κανένα παιδί δε θα μάθει τίποτα και δε θα θυμάται τίποτα ουσιαστικό στο τέλος της χρονιάς. Θεωρώ ότι θα έπρεπε το συγκεκριμένο μάθημα να γίνεται διαφορετικά και πιο δημιουργικά και θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον να μάθαιναν τα παιδιά για όλες τις θρησκείες. και κανένας δε πίστεψε περισσότερο από το μάθημα στο σχολείο.

    ReplyDelete
  3. Επιτέλους, τα θρησκευτικά παύουν να είναι συνώνυμα του προσηλυτισμού στο χριστιανισμό! Δεν είμαι χριστιανός ρε φίλε, γιατί σώνει και ντε να προσηλυτίζεται το παιδί μου στη θρησκεία σου? Πλέον θρησκευτικά = διδασκαλία των παγκόσμιων θρησκειών.

    ReplyDelete
  4. Συμφωνώ μαζί σου φίλε ανώνυμε ότι τα θρησκευτικά, όπως και τα πλείστα μαθήματα σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου διδάσκονται με λανθασμένο τρόπο. Ας μη φτάνουμε όμως στο άλλο άκρο. Συμφωνώ επίσης ότιείναι σωστό τα παιδιά να γνωρίζουν και για τις άλλες θρησκείες όμως το να αποκλείεται το όνομα της Θεοτόκου από τα βιβλία δεν δείχνει προοδευτικότητα. Δείχνει μια άτσαλη προσπάθεια "αποδοχής" του διαφορετικού σε σημείο διαγραφής της ταυτότητας. Το αν τα παιδιά στο σχολείο θα αποδεχτούν πιο εύκολα τον μουσουλμάνο συμμαθητή τους δεν έχει να κάνει με το πόσες φορές θα αναφερθεί το όνομα του Χριστού και της Παναγίας στο βιβλίο τους. Στο κάτω κάτω, οι πλείστοι μαθητές στα Ελληνικά σχολεία είναι Έλληνες Χριστιανοί Ορθοδοξο.Θεωρώ λοιπόν ότι όπως μαθαίνουν την ιστορία της πατρίδας τους, μαζί με την παγκόσμια ιστορία, έτσι θα έπρεπε να διδάσκονται και τα θρησκευτικά. Δεν πιστεύω να φέρεις αντίρρηση στο ότι πρέπει να γνωρίζουμε τόσο την ιστορία του τόπου μας όσο και της παγκόσμιας κοινότητας. Με την ίδια λογική λοιπόν, θεωρώ σημαντικό να γνωρίζουμε τόσο τη θρησκεία μας όσο και για τις υπόλοιπες θρησκείες. Βέβαια, πάντα μέσα σε σωστά πλαίσια και ποτέ μέσα σε πνεύμα φανατισμού και ειρωνείας.

    ReplyDelete
  5. Μην ανακατευετε τη θρησκεια με την οιπολοιπη πολιτεια,τι σχεση εχει η οποια θρησκεια με την παιδεια και την μαθηση??
    Αυτο αφου καιγεστε τοσο πολυ να το φροντισουν οι παπαδες και το κυρηγμα τους,δυστυχως ειμαι και εγω παιδι του 'χριστιανικου' δογματος.απο τοτε που θυμαμαι τα σχολικα μου χρονια με πρηζανε να παω εκκλησια και να ειμαι θεοφοβουμενος.ξεκοληστε την κεφαλα σας απο τη σιονιστικη προπαγανδα και δειτε την αληθεια γυρω σας...η μονη αληθεια ειναι η φυση στα βουνα τις θαλασσες και τα ποταμια,οχι η δηθεν ιστοριες αγαπης που σας πουλανε για τυπους με μανδυες και μουσια.διαβαστε να ξεστραβωθειτε.η ανθρωπινη ιστορια θα σας πει την αληθεια για το γενος σας,εκτος αν πιστευετε την ιστορια με τον αδαμ και την ευα....

    ReplyDelete
  6. Η τύχη σίγουρα παίζει ρολο, αλλα η φυσική επιλογή προωθεί στην αλλαγή ΕΠΙΘΥΜΗΤΩΝ χαρακτηριστικών.

    Επίσης, για το σύμπαν, google "Higgs Boson" και διάβασε. Σου είναι πιο εύκολο να πιστέψεις ότι ένα τέλειο ων όπως ο θεός σου, ο οποιος είναι και ETERNAL, δηλαδή υπήρχε πάντα (αντίθετα, όταν σου μιλάμε για το higgs boson, αναρωτιέσαι από που ήρθε και το θεωρείς valid argument), "βαρέθηκε να είναι μονος" και δημιούργησε το σύμπαν, από το να πιστέψεις ότι έγινε από ένα particle?

    Η ηλιθιότητα δεν έχει όρια, τα θρησκευτικά θα έπρεπε είτε να φύγουν τελείως από το σχόλιο η να είναι ΟΝΤΩΣ Θρησκευτικά, και όχι ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ. Και ΣΙΓΟΥΡΑ θα έπρεπε το υπουργεία παιδείας να μην έχει σε ΤΙΠΟΤΑ να κάνει με την Θρησκεία.

    ReplyDelete